Snel afvallen

Wil je snel afvallen? Begin dan met deze eenvoudige tips. Wil je méér, ga dan direct naar de iFitnessBox, individueel of met groepstraining.

Body & Mind

Tip 1: Eet bewust

Zorg ervoor dat je niet heel snel gaat eten als je haast hebt. Of dat je ondertussen iets anders doet terwijl je eet. Bijvoorbeeld tv kijken of lezen. Je lichaam registreert namelijk pas dat je verzadigd bent na ongeveer 20 minuten. Eet langzaam en kauw je eten goed. Dan ben je je eerder bewust van het signaal dat je genoeg gegeten hebt en dat maakt het gemakkelijker om gewicht te verliezen.

Tip 2: Geen maaltijden overslaan

Je hebt minder last van lekkere trek als je geen enkele maaltijd overslaat. Vooral een gezond ontbijt is erg belangrijk als je wilt afslanken. Het brengt je spijsvertering op gang, waardoor je gedurende de dag meer verbrandt. Laat je niet verleiden door de gedachte dat je minder calorieën binnenkrijgt door een maaltijd over te slaan. Pas op voor die valkuil!

Tip 3: Beloon jezelf

Schrap niet in één keer alle lekkere dingen uit je menu. Dat houd je niet vol op de lange duur. Als je goede richtlijnen hebt gevolgd voor gezonde maaltijden, neem dan gerust iets lekkers. Bijvoorbeeld een heerlijk toetje. Let op: neem een klein beetje in een schaaltje en gebruik een kleine lepel. Geniet van zo’n kleine beloning en voel je vooral niet schuldig! En vergeet niet: af en toe een kleine beloning voorkomt dat je je ineens vreselijk te buiten gaat aan een heel pak koekjes of een hele reep chocola.

Tip 4: Tegenslag? Hou vol!

Laat je niet ontmoedigen door een terugval. Dat doe je door de alles-of-niets-gedachte los te laten. Als je een moment van zwakte hebt, geef dan niet op. Blijf niet hangen in die ene mislukte dag. Pak gewoon de draad weer op en neem bewust afstand van dat stemmetje in jezelf “ik heb het nu toch al verprutst, laat ik die zak chips dan maar helemaal leeg eten”. Het is niet erg om fouten te maken, maar denk na over wat er mis ging en probeer het de volgende keer anders te doen.

Tip 5: Volg géén streng dieet

Ons brein is altijd gericht op snel resultaat. Het is dus heel vanzelfsprekend dat je ook gaat zoeken naar manieren om SNEL van je overtollige kilo’s af te komen. Maar snel & gemakkelijk is iets anders dan gezond & blijvend. En dát is je uiteindelijke doel, toch?

Het is verleidelijk: even een paar weken afzien met een streng dieet en de kilo’s vliegen er af, maar dan?! Zodra je weer “normaal” gaat eten, vliegen de kilo’s er weer aan. Vaak sneller dan ooit tevoren, waardoor je weer van voren af aan moet beginnen. Heb je genoeg van het jojo-effect? Ga het dan deze keer ANDERS DOEN!

iFitnessBox leefstijlplan

Alle moeite die je gaat doen om weer “jezelf” te worden, wordt versterkt als je meer gaat bewegen. Dat weet je eigenlijk wel, maar natuurlijk heb je daar niet veel zin in. En dat begrijpen wij. Daarom maken we het gemakkelijker voor je om hier tóch aan te beginnen. Meer bewegen, dat maakt je sterker, niet alleen fysiek, maar ook mentaal. Dat helpt om vol te houden, om je doel te halen.

Maak vrijblijvend een afspraak voor een adviesgesprek.

Als jij aangeeft wat jouw valkuilen zijn, dan helpen wij jou om een goed plan te maken. Alleen, of in een kleine groep, mét of zónder fitness….