Beste leden,

Wie je bent blijkt niet in goede tijden, maar in tijden van nood
             Martin Luther King

Zondagavond heeft de regering letterlijk de stekker eruit getrokken voor de hele fitness branche. We zijn daardoor in een situatie beland die we ons – tot nu toe – alleen konden voorstellen in een film. Op dit moment weet niemand precies hoe het scenario zich in de toekomst gaat ontwikkelen…

Net zoals vele andere ondernemers moeten wij praktische en economische argumenten afwegen tegen morele en principiële argumenten. Zo is het uitermate vervelend dat jij als gewaardeerd lid geen gebruik kunt maken van je club. Aan de andere kant drukt de verantwoordelijkheid op ons om de continuïteit van ons bedrijf te waarborgen. Want ons team wil er voor jou ook weer staan ná deze periode van sociale en sportieve onthouding! Hoewel de regering hulpmaatregelen heeft aangekondigd, is het nog onduidelijk in hoeverre wij daar als fitnesscentrum gebruik van kunnen maken. Dat betekent dat de toekomst van Fitnesscentrum Epe mede bepaald zal worden door jouw loyaliteit, als lid.

Intussen voelt de hele situatie voor ons heel dubbel omdat wij vlak voor de corona uitbraak het fitnesscentrum hebben verkocht aan de landelijke Smart Fit keten. Graag zouden wij – samen met de nieuwe eigenaar – een nieuwsbericht sturen met alle positieve berichten. Maar in deze tijd van versobering vinden we het niet gepast om een jubelende nieuwsbrief te sturen over de verbouwing, nieuwe apparatuur en flexibele lidmaatschappen. Dit houd je van ons tegoed! De planning is dat we na de zomer als Smart Fit Epe verder gaan. Tot die tijd blijft alles hetzelfde. Gerard blijft en Sven (voor de meesten van jullie wel bekend) komt terug. Ook Esther blijft, maar zij gaat een rol vervullen voor de gehele Smart Fit keten. Het hele team heeft onlangs kennis gemaakt met de nieuwe eigenaar en is zeer enthousiast over alle nieuwe plannen.

Ondanks de onzekerheid door de corona situatie wil de nieuwe eigenaar alvast een eerste stap zetten en aangeven dat hij heeft besloten om jou te gaan compenseren. Die compensatie kan niet direct: de automatische afschrijving moet gewoon doorgang vinden omdat we anders onze kosten niet kunnen dragen. De compensatie zal op een later moment plaatsvinden. Hoe deze eruit zal zien hangt van meerdere factoren af. We zullen je op een later tijdstip hierover informeren.

In de tussentijd: blijf gezond, blijf bewegen. Kijk voor inspiratie regelmatig op Facebook of Instagram of onze website. We hebben het mogelijk gemaakt om van 3 aanbieders de virtuele lessen thuis te volgen. Verder kijken we wat we nog meer kunnen doen om jou van trainingen te voorzien.

Tot slot kunnen we alleen maar hopen dat iedereen in deze fase begrip heeft voor onze keuzes. En laten we er met z’n allen alles aan doen om te zorgen dat we deze periode zo gezond mogelijk doorstaan. We gaan er van uit dat we elkaar in betere tijden weer zullen zien.

Dank voor je begrip,

Team Fitnesscentrum Epe